בפרארי לא כועסים על שומאכר, כן מאוכזבים

סטפאנו דומניקאלי, מנהלה של קבוצת פרארי, ופיירו פרארי, בנו של אנזו, הביעו את דעתם על חתימתו של שומאכר בקבוצת מרצדס בראיונות שקיימו עם עיתונאים באיטליה. שני האישים הודו כי הקבוצה התאכזבה למשמע החדשות, אך סירבו להכריז על שומאכר "בוגד" ואף טענו כי חזרתו לנהיגה פעילה היא בשורה טובה לסדרה.

בראיון ל-LASTAMPA (שחלקים ממנו הובאו בכתבה נפרדת, בנושא השינויים הנוספים הצפויים בשיטת הניקוד), אמר דומניקאלי כי "נישואין אינם מבוססים על יחסים רשמיים. הייתה לו (לשומאכר, ד.פ) התשוקה לחזור ולהתמודד עם אתגר ספורטיבי חדש, ואצלנו לא היה מקום. נתקפנו אכזבה גדולה, אין צורך להכחיש זאת, אבל הגיע הזמן להמשיך הלאה".

דומניקאלי התייחס בדבריו גם לקשר שבין אוהדי הסקודריה ושומאכר: "הופתעתי לקבל מכתבים רבים כל כך מאוהדים שהביעו אכזבה, אם לומר זאת בעדינות. הגרנד-פרי האיטלקי עוד רחוק (רמז לקבלת הפנים ששומאכר עשוי לקבל, ד.פ), ואני בטוח שאוהדי פרארי יכירו לשומאכר תודה. אי אפשר למחוק את ההיסטוריה".

דומניקאלי טען עוד, כאמור, כי חזרתו של שומאכר תגביר את העניין בסדרה ותסייע במשיכת קהל נוסף.

בראיון שערך פיירו פרארי, בנו של מייסד המפעל, אנזו פרארי, וסגן הנשיא, ל-Gazzeta dello Sport, הוא נתבקש להגיב לאפשרות ששומאכר "בגד" בפרארי וענה: "לא הייתי משתמש בביטוי הזה, למרות שהיינו מעדיפים שיישאר איתנו. הוא רוצה לחזור לנהוג והתנאים לא אפשרו זאת בפרארי".

פרארי המשיך והסביר כי לא הייתה סיבה לדרוש ממאסה או מאלונסו שיפנו מקום לאגדה המזדקנת: "אני לא מאמין בקאמבקים בספורט, ואני מתכוון למאמנים ושחקני כדורגל שחוזרים לקבוצות האם שלהם. הזמן לא עוצר. שכרנו את אלונסו, שלא נעשה אלוף עולם במקרה. למעשה, הוא נאבק בשומאכר בעבר וגם ניצח אותו. ויש לנו גם את מאסה, שגדל והתבגר בצילו של שומאכר".

פרארי התייחס גם לדרך שבה היה עשוי אביו להגיב על החלטתו של שומאכר: "אם נחזור אחורה בזמן, הייתי קרוב מאוד ללורנזו באנדיני וסבלתי מאוד כשהוא נהרג במונטה-קרלו, ב-1967. אבי נתן לי אז עצה ברוח מדיניותו: 'אל לך לחבב נהגים יתר על המידה, משום שהם תמיד עוזבים, אם בדרך זו ואם בדרך של מעבר לקבוצה אחרת. הם עובדים לכל דבר, גם אם מאוד חשובים'".

חזרתו של שומאכר באמצעות קבוצת מרצדס עשויה לגרום ללחץ על פרארי. מלבד העובדה שמרצדס עושה צעדים ראשונים בימים אלה בשוק מכוניות העל שבו פועלת פרארי כרגיל, ונצחון בזירת המרוצים עשוי להקנות לה מוניטין עדיפים, גם אם באופן זמני, הרי שיהיו מי שידרשו לבחון באם ההצלחה יוצאת הדופן של העשור האחרון – מקורה בפועלם של טוד, ברון ושומאכר. במילים אחרות, לאיטלקים יש כעת מה להוכיח.