מסדר מנועי 2009: מרצדס ראשונה, טויוטה אחרונה

המגזין Auto Motor und Sport פרסם תחקיר שביצע באשר לביצועי המנועים ששימשו את הקבוצות בעונת 2009. התחקיר מבוסס על ניתוח אקוסטי, נתוני GPS וכיו"ב, שנאספו מיצרני המנועים – כל אחד על מתחרהו, ולפיו מנוע המרצדס הוא החזק ביותר, ואילו זה של טויוטה הוא החלש ביותר.

עם זאת, הפער בין שני המנועים כאמור הינו כ-2.5% בלבד. לפיכך, בהנחה שמנוע המרצדס מפיק 755 כ"ס לערך, הרי שטויוטה מפגרת ב-18 סוסים בלבד, המתורגמים לכדי כ-0.3 שנייה להקפה. לאור זה, ובהתחשב בהישגיהן של וויליאמס וטויוטה בעונה החולפת, ניתן לשער כי השלדות שבנו קבוצות אלו מצטיינות למדי ביחס לקבוצות אחרות.

ביצועיו של מנוע ה-ב.מ.וו קרובים מאוד לאלה של עמיתו הגרמני, ואילו זה של פרארי הוא השלישי בטיבו. מנועה של רנו, שיצא לו שם רע בתחום הביצועים (וגם האמינות ב-2009), השתפר מאוד לאחר האישור שקיבלה הקבוצה לבצע בו שינויים, בתום עונת 2008. התחקיר מאשר כי מנוע זה הוא החסכוני ביותר בצריכת הדלק, כפי שנטען על ידי רד-בול. למעשה, מנוע הרנו, באמצעות אותו משקל דלק, אמור להיות מסוגל להשלים כ-4 הקפות יותר ממנוע המרצדס (!). צריכת הדלק צפויה להפוך לפרמטר עיקרי בשיקולי הקבוצות בעונה הבאה, לאור האיסור על תדלוקים.

מנועה של קוזוורת', יצרנית המנועים הבריטית שצפויה לחזור לסבב בעונה הבאה, צפוי להפיק כ-770 כ"ס, 15 יותר מזה של מרצדס. ואולם, ישנם סימני שאלה רבים באשר לאמינותו וצריכת הדלק שלו.

מנועי מכוניות פורמולה 1 הם מנועי V8 (ב-90°) אטמוספריים בנפח 2.4 ליטר. משקלם 95 ק"ג והסל"ד המקסימלי שלהם מוגבל ל-18,000 (קבוע בתקנות).