גם אגדות מזדקנות

פרנק וויליאמס ופטריק הד, מייסדי קבוצת וויליאמס האגדיים, מזדקנים. זה התחיל בשורה של צעדים בדלניים שלא את כולם ניתן להסביר באמצעות האג'נדה המקורית של וויליאמס, וכעת נודע גם כי השניים הסכימו, לראשונה מאז הוקמה הקבוצה, למכור חלק ממניותיהם בה.

השניים מכרו מספר לא ידוע של מניות (יותר מ-10%, פחות מ-50%) לטוטו וולף, יזם ואיש עסקים אוסטרי בן 37, שיהיה גם חבר במועצת המנהלים של הקבוצה. וולף אינו זר לעולם המרוצים: הוא הקים חברה לייצוג נהגים עם מיקה האקינן ב-2002, התחרה בפורמולה-פורד האוסטרית ובמרוצי ראלי ו-GT. וולף משמש חבר במועצת המנהלים ומחזיק במניות של חברת HWA-AG, חברה לבניית מכוניות מרוצים וחלקי מכוניות המנהלת קבוצת DTM. הוא אף מחזיק בשיא ההקפה המהירה בנורבורגרינג (7:03 דקות), אותו השיג באפריל השנה כשהוא נוהג בפורשה 997.

פרנק וויליאמס הסביר את המהלך, אחד המהותיים ביותר בתולדות הקבוצה מאז מינויו של אדם פאר למנכ"ל, כהזדמנות להזרים כסף אל הקבוצה וכצעד לקראת העתיד: "אני לא הולך ונעשה צעיר. אין לי כוונה למכור את השליטה בקבוצה או לחדול מפעילות בפורמולה 1, אבל אני מעדיף להתכונן ליום שבו פטריק ואני לא נהיה כאן". וולף עצמו טען כי מבחינתו מדובר במהלך כלכלי גרידא. לטענתו, העובדה כי קבוצות יצרן עוזבות את הסדרה מעידה על הפוטנציאל הגלום בקבוצות פרטיות. הוא הוסיף כי יש לצפות לעלייה מתמדת בערכה הכלכלי של הסדרה בעתיד.

המהלך יוצא הדופן של וויליאמס מצטרף לשורה של צעדים יוצאי דופן מהתקופה האחרונה. וויליאמס פרשו מארגון הקבוצות והבטיחו את מקומם בעונת 2010 עוד כששאר הקבוצות איימו בהקמת סדרה מתחרה. הקבוצה התנגדה לאישור השתתפותה של ב.מ.וו, תחת בעליה חדשים, בעונה הבאה ולפי דיווחים שונים גם לשינוי קוטר הבלמים בעונה הבאה, למרות העלייה במשקל המכוניות. מכל אלו, תמוהה ביותר ההתנגדות לאישורה של ב.מ.וו, שכן המניע, ככל הנראה, הוא אי-רצון להתחלק ברווחים עם קבוצה נוספת, והרי וויליאמס עצמו מכיר מקרוב את ההשלכות הבלתי-נמנעות של חיסול קבוצה, על כל אנשיה.