אכזבה ישראלית במקאו

img_1164בסוף השבוע האחרון התקיים מרוץ הגרנד-פרי של מקאו, אחד מהארועים הבולטים בלוח השנה המוטורי. לישראל היו באירוע שני נציגים: אלון דאי, אלוף אסיה הטרי בפורמולה רנו, שהתמודד במרוץ הפורמולה ב.מ.וו, ואיתן צידקילוב שנהג במסגרת מרוץ ה-GT.

אלון היה הראשון לנהוג במקצה האימון, כבר ביום חמישי. בהקפת המדידה הראשונה הוא איבד את המכונית ביציאה מהפניה שעולה לגבעת סן-פרנסיסקו ונאלץ לפרוש מהמקצה, תוך איבוד זמן אימונים יקר.

ביום שבת התקיים מקצה הדרוג. למרבה הפלא, לא התרחשו אירועים חריגים רבים במסלול, והנהגים יכלו לבצע מספר לא-מועט של הקפות. אלון, לעומת זה, נאלץ לנצל את הזמן ללימוד ששאר הנהגים עשו כבר ביום חמישי, ולמרות שיפור מתמיד של הזמנים הוא סיים לבסוף במקום ה- 18 מתוך 23 מכוניות.


במרוץ שנערך הבוקר אלון זינק טוב והצליח להתחמק מתאונת ענק שהתרחשה בפניית מנדרין האימתנית, מיד לאחר הזינוק. התאונה גרמה לפרישתן של מחצית המכוניות (!). המרוץ חודש רק בהקפה הרביעית, או אז סוריה באלה, הסינגפורי הנוהג בקבוצת ART (בה נהג גם אלון), ניסה לעקוף את אלון לתוך פניית ליסבואה תוך שהוא פוגע בגלגל הימני האחורי של אלון ושולח אותו אל קיר הצמיגים. אלון נאלץ לפרוש ממקום שנראה מבטיח ביותר.

img_1499?

איתן היה אמור להתחיל את האימונים כבר ביום שישי, אך ריבוי תאונות במקצים אחרים ובעיקר שתי תאונות מאסיביות של גבריאלי טרקוויני, האלוף הטרי של ליגת ה-WTCC, גרמו למפח נפש, כשכל הגריד של ליגת GT, על כל 34 המכוניות שבו, כבר עמד מוכן ליציאה וברגע האחרון בוטלו המקצים, פעם אחת בצהריים ופעם אחת לקראת ערב.

לבסוף, מקצה האימונים נערך ביום שבת בבוקר ואיתן הצליח להתברג במקום השמיני בזמנים. בצהריים עלו המכוניות למקצה הדרוג ולמרות שיפור קל של איתן בזמנים הוא התקשה למצוא הקפה פנויה מהפרעות. מספר דקות לסיום המקצה הסתבסב איתן באיזור המפותל של המסלול, בראש הגבעה, ולמרות שחזר למסלול, דגל אדום שיצא זמן קצר אח"כ בגלל תאונה לא איפשר לו לשפר את הזמן.

איתן התברג רק במקום ה-18 כשהוא רחוק מהזמן שאותו השיג במקצה הדרוג בשנה שעברה. במרוץ עצמו איתן פתח מצויין והצליח לעלות למקום ה-14 כבר בפניית ליסבואה, אלא שאז מתמודד אחר נתקע בו מאחור ושלח אותו אל הגדרות ומחוץ להמשך המרוץ.

המסלול במקאו הוא מסלול תובעני. אין בו מקום לטעויות, לא של הנהגים עצמם ולא של הנהגים הסובבים אותם. מעבר ליכולת, צריך במסלול הזה גם קצת מזל שלא ממש היה שם לצידם של הישראלים בשנתיים האחרונות.